Untitled-1

3 velike istine koje su svinjsku mast vratile na tanjire

Svinjska mast nepravedno je bila zanemarena godinama, reputaciju su joj umanjile tvrdnje kako njen sastav uništava ljudsko zdravlje. No najnovija istraživanja masti laskaju i smatraju je u nekim segmentima zdravom za telo. Naravno s njom ne treba preterivati, ali zbog ovih istina zaslužuje biti deo svakog domaćinstva u kojem će prizvati i ukuse jela naših baka.

abstract-1239042_640

Namirnice pržene u svinjskoj masti apsorbuju manje štetnih radikala

Zbog količine zasićenih masti i holesterola svinjska mast dugo se smatrala opasnom po zdravlje, no dokazano i potvrđeno od strane brojnih stručnjaka kako je margarin, koji je godinama bio zamena masti, opasniji i štetniji po ljudsko zdravlje.

Margarin, naime sadrži stvari sintetskog porekla, transmasne kiseline koje su daleko štetnije od masti, jer podižu nivo lošeg LDL holesterola, a snižavaju nivo dobrog HDL holesterola.

Regulacija holesterola, triglicerida i homocisteina!

 

1. Svinjska mast po svom sastavu je 40 posto zasićena masnoća, upoređenje: kokosovo ulje je 85 posto zasićena mast. Većinu mononezasićenih masti u svinjskoj masti čini oleinska kiselina, vrlo zdrava masna kiselina koja pomaže radu srca i koja je povezana s manjim nivoom lošeg holesterola. U svinjskoj masti ima dvostruko više oleinske kiseline nego u maslacu.

bacon-933054_640

2. Svinjska mast ima vrlo visoku tačku vrelišta, tačnije svoju strukturu ne menja i prilikom zagrevanja iznad 250 stepeni Celzija. Stoga namirnice pržene u svinjskoj masti apsorbiraju manje štetnih radikala koji se u slučaju drugih topljivih namirnica poput maslaca prženjem povećavaju.

Naravno, pržena hrana se ne preporučuje konzumirati u velikim količinama, no kada to i radite najbolja opcija za podlogu prženja je mast koja će hrani dati i onaj poseban okus kakav pamtimo iz tanjira naših baka.

HOLESTEROL – SRČANI UDAR!

3. Masnoće iz masti imaju svoje prednosti i dokazano je kako su telu potrebne za obavljanje svakodnevnih funkcija, naravno u znatno smanjenoj količini nego li su je koristili naši stari.

Mast sadrži kalorije, ali istraživanja su potvrdila kako je reč o zasitnoj namirnici koja stvara duži osećaj sitosti, a prednost je što se masnoće iz masti pretvaraju u energiju i pomažu apsorpciju vitamina. Svinjska mast dokazano sadrži holesterol koji se u telu, pod uticajem UV zraka pretvara u vitamin D bitan za apsorpciju kalcijuma.

zadovoljna.dnevnik.hr/ZADOVOLJNA/INMAGAZIN


Pratite nas i na facebook stranici

Facebook1